People Innovation Excellence

Trias Septyoari Putranto

Trias Septyoari Putranto, SST.Par., M.M, CHE

Job Position

  • Head of Hotel Management Department

Education Background

  • CHE (Certified Hospitality Educator from American Hotel and Lodging Educational Institute)
  • M.M (Universitas Trisakti – Hospitality Management)
  • SST.Par (Sekolah Tinggi Pariwisata Trisakti, Jakarta – Hotel Management)

Teaching Expertise

  • Catering Management
  • Culinary Art
  • Food Production, Pastry and Bakery
  • Food Hygiene and Sanitation

Research Interest

  • Food Product Innovation
  • Heritage Culinary
  • Hospitality Management
  • Special Interest Tourism

Publication

  • Wiyana, Tri., Putranto, Trias Septyoari., Zulkarnain, Arif., Kusdiana, Raden Nana. (2017). City Image toward Tourist Attraction (Case in Solo, Central Java). Proceeding of the 4th Friendly City Conference. October 11th, 2017. Medan, Indonesia.
  • Zulkarnain, Arif., Wahyuningtias, Dianka., Putranto, Trias Septyoari. (2017). Analysis of IFE, EFE and QSPM Matrix on Business Development Strategy. Proceeding of the 4th Friendly City Conference. October 11th, 2017. Medan, Indonesia.
  • Putranto, Trias Septyoari., Wahyuningtias, Dianka., Kusdiana, Raden Nana. (2017). Uji Kesukaan Hasil Jadi Gnoochi Menggunakan Kentang dan Talas. Jurnal Hospitaliti, Vol 8 No.1. ISSN 2087-6793
  • Wahyuningtias, Dianka., Putranto, Trias Septyoari., Kusdiana, Raden Nana. (2014). Uji Kesukaan Hasil Jadi Kue Brownies Menggunakan Tepung Terigu dan Tepung Gandum Utuh. Jurnal Binus Business Review, Vol 5 No.1. ISSN 2087-1228
  • Putranto, Trias Septyoari., Kusdiana, Raden Nana. (2013). Mengukur Tingkat Kepuasan Pelanggan Terhadap Pelayanan Biro Perjalanan Tamarind Wisata (performance Importance Method). Jurnal Binus Business Review, Vol 4 No.1. ISSN 2087-1228
  • Kusdiana, Raden Nana., Putranto, Trias Septyoari. (2013). Usaha Pemasaran Produsen Tempe. Jurnal Binus Business Review, Vol 4 No.1. ISSN 2087-1228
  • Wijaya, Gunardi., Putranto, Trias Septyoari. (2012). Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan Nasi Uduk Kebon Kacang Hj. Ellya. Binus E-Journal
  • Putranto, Trias Septyoari. (2012). Antecedents dan consequences dari feedback-seeking orientation di costa crociere. Jurnal Binus Business Review, Vol 3 No.2. ISSN 2087-1228

Published at :

Periksa Browser Anda

Check Your Browser

Situs ini tidak lagi mendukung penggunaan browser dengan teknologi tertinggal.

Apabila Anda melihat pesan ini, berarti Anda masih menggunakan browser Internet Explorer seri 8 / 7 / 6 / ...

Sebagai informasi, browser yang anda gunakan ini tidaklah aman dan tidak dapat menampilkan teknologi CSS terakhir yang dapat membuat sebuah situs tampil lebih baik. Bahkan Microsoft sebagai pembuatnya, telah merekomendasikan agar menggunakan browser yang lebih modern.

Untuk tampilan yang lebih baik, gunakan salah satu browser berikut. Download dan Install, seluruhnya gratis untuk digunakan.

We're Moving Forward.

This Site Is No Longer Supporting Out-of Date Browser.

If you are viewing this message, it means that you are currently using Internet Explorer 8 / 7 / 6 / below to access this site. FYI, it is unsafe and unable to render the latest CSS improvements. Even Microsoft, its creator, wants you to install more modern browser.

Best viewed with one of these browser instead. It is totally free.

  1. Google Chrome
  2. Mozilla Firefox
  3. Opera
  4. Internet Explorer 9
Close