Pada tanggal 31 maret 2016, Hotel Management untuk peminatan streaming Hotel operation Services mengundang Brown Forman Indonesia untuk memberikan spirit tasting and knowledge kepada mahasiswa semester 4 yang dilaksanakan di ruang 203 Lab Housekeeping Hotel Management kampus anggrek Binus University.

bagi yang belum mengetahui apa itu Brown Forman, berikut sedikit penjelasan yang saya ambil dari profile Brown Forman Indonesia sebagai perwakilan dari Brown Forman International. Brown-Forman Corporation was founded in 1870 by George Garvin Brown, a young pharmaceuticals salesman in Louisville, Kentucky, who had the then-novel idea of selling top-grade whiskey in sealed glass bottles. Out of his idea grew a company that in fiscal 2012 had sales of $3.6 billion in wine and spirits.For 140 years, Brown-Forman Corporation has enriched the experience of life by responsibly building fine quality beverage alcohol brands, including Jack Daniel’s Tennessee Whiskey, Southern Comfort, Finlandia, Jack Daniel’s & Cola, Canadian Mist, Korbel, Gentleman Jack, el Jimador, Herradura, Sonoma-Cutrer, Chambord, New Mix, Tuaca, and Woodford Reserve. Brown-Forman’s brands are supported by around 4,000 employees and sold in approximately 135 countries worldwide.

jadi seperti penjelasan diatas, Brown Forman adalah nama yang cukup terkenal di dunia Alcoholic beverage. instruktur yang mewakili Brown Forman Indonesia adalah Ferdi, beliau adalah seorang spirit Connoisseur, pengalaman kerjanya cukup beragam, dari Budha Bar Dubai hingga menjadi the first asian in Management Level di Roberto Cavalli Bar. so this guy really really good on what he is doing.. its a pleasure that Mr Ferdi himself yang memberikan pelatihan kepada para mahasiswa Hotel Management streaming Hotel operation Services semester 4.

ada beberapa minuman yang diperkenalkan kepada para mahasiswa, mulai dari Jack Daniels Honey, Gentleman Jack, El Jimador, dan Finlandia Vodka. pelatihan dimulai dari pengenalan brand hingga tasting. kegiatan ini juga disponsori oleh schott zwiesel glassware yang meminjamkan gelas untuk kelancaran acara ini. ke depannya semoga kegiatan ini menjadi satu acara yang rutin diadakan kepada para mahasiswa Hotel management.

Jpeg
Jpeg
Jpeg
Jpeg
Jpeg
Jpeg
Jpeg
Jpeg
Jpeg
Jpeg
Jpeg
Jpeg